20 May 2012

Scout'un Defterinden - Bir Yıldız Doğuyor "Taylan Antalyalı"

İzmir'in altyapıda parlayan yıldızı Bucaspor'da her geçen gün yeni bir yıldız doğuyor.Bunlardan bir yenisi de U-17 milli takımımızın da kaptanlığını yapan Taylan Antalyalı.





Taylan'ı kısaca tanıtacak olursak ;

 2009 da Muğlaspor'dan Buca Akademi'ye transfer olup burda içerisindeki cevheri daha da göstererek U-16 ve U-17 milli formaları altında 28 maça çıktı.Geçtiğimiz hafta ise Bucaspor - Kasımpaşa maçında ilk A takım maçına çıktı.

Neden Taylan Antalyalı?

Birkaç maçını izlediğim ve geçtiğimiz gün çıplak gözle idmanını gözlemlediğim Taylan için şunları söyleyebilirim ;
Box to box diye adlandırdığımız çift yönlü ortasaha oyuncusu olan Taylan, takımı toparlayabilen ve lider olabilecek yetilere sahip olan bir oyuncu.Etkili paslarıyla gollerin oluşumunda pay sahibi olabiliyor.Taylan'da bir Soner Aydoğdu, bir Selçuk İnan ışığı var.


Bana İstatistikle Gel Arkadaşım diyorsanız ;




Yaklaşık iki saatlik idmanını izleyip ardından yetenek avcıları adına kendisiyle küçük bir söyleşi-röportaj yaptık.Dilerseniz Taylan'ı ben değil de sizlere kendisi anlatsın.


Bucaspor U-17 idmanından bir kare.Beğendiğim birkaç yetenek daha var.
Merhaba Taylan.Haftasonu turnuvanız için Antalya'ya gideceğinizi biliyorum.Öncelikle bu kısa zamanında biz Yetenek Avcıları'na bu zaman için teşekkür ediyorum.


Bana sunduğunuz nazik tekliften dolayı ben de siz Yetenek Avcıları'na teşekkür ederim.


Öncelikle senden kısaca bugüne kadarki futbol hayatını, gelişimini dinlemek isteriz.


Yatağan doğumluyum.2006'da yaşadığımın kentin takımı olan Muğlaspor'da futbola başladım.Ardından 2009 yılında 35 bin TL karşılığında Bucaspor'a transfer oldum.Burada kendimi daha çok gösterme fırsatı buldum.Geçen hafta profesyonel sözleşme imzalayıp ilk maçıma ilk 11de başlayıp 90 dakika oynadım.


Takımda iyi anlaştığın arkadaşların kimler?


Burak Aydın ve Çağlar Şahin Akbaba takımımdan samimi arkadaşlarım.


Maçlara çıkmadan önce kendini nasıl motive ediyorsun?


Genellikle müzik dinleyerek.


Futbol haricinde boş zamanlarını nasıl değerlendiriyorsun?


Arkadaşlarımla vakit geçiririm ve tabiiki de PS.


Oynadığın mevki hakkındaki düşüncelerin nelerdir?


Futbolda her mevkii çok önemlidir ancak bence ortasaha takımın kilit noktasıdır.Defans ile forvet arası en önemli bağdır.Bu nedenle ortasaha oynamaktan zevk alıyorum.


Kendi oyun tarzın hangi oyuncuya benziyor?


Ballack'a benzediğimi söylerler ancak ben Gerrard'a benzediğimi düşünüyor ve kendisini örnek alıyorum.


Her futbolcunun kendisinde gördüğü artı ve eksi yönler vardır, kendindeki artı ve eksi özellikler nelerdir?


Artı yanım kaleye etkili şutlar çıkarıyor olabilmem, eksi yanım ise bazen çabuk olamamam.Ancak bunu da geliştirmek için sürekli çalışıyorum.


Futbolunun gelişiminde oynadığın kulüplerin etkisi oldu mu?


Kuşkusuz.Oynadığım iki takım da (Muğla ve Buca) altyapıya önem veren takımlardı.Özellikle Bucaspor'un tesisleri çok kaliteli.Hocalarımın kendimi geliştirmem ve milli takıma kadar yükselebilmemde payları büyük.


Bu sezondan itibaren Ajax, Feyenoord, PSV gibi Hollanda ekollerinin yanında Arsenal'in de seni gözlemlediği söyleniyor.Hatta tesislerden aldığım duyumlara göre Fatih Terim seni takımında görmek istiyormuş.Bu haberlerin doğruluğu nedir?


Kulübümle 2014 e kadar sözleşmem olduğu için benimle görüşmek için önce takımlar kulübümle anlaşmak zorundalar.Bu nedenle benimle hiçbir takım görüşmede bulunmadı.İzleme olayı hakkında da bir bilgim yok ancak ben de böyle duyumlar aldım.


Geçtiğimiz hafta Kasımpaşa maçında 90 dakika sahadaydın ve 1.Lig'deki ilk maçındı.Kendini nasıl buldun ve kendini bu lige hazır hissediyor musun?


İlk başta çok heyecanlıydım ancak bunu çabuk atlatıp oyunuma odaklandım ve evet artık kendimi bu lige hazır hissediyorum.Gelecek sezon A takımda daha çok süre alıp kendimi ıspatlayacağımı düşünüyorum.


Bu sezon özellikle V.Bannikov turnuvasında milli takımımızın kaptanı olarak oradaydın ve en iyi ortasaha oyuncusu seçildin.Ardından elit tur maçlarında Almanya ve Portekiz'e karşı oynadın.Özel maçlarda takımımız gayet iyiyken elit tur maçlarında -en azından skor olarak- pek varlık gösteremedi.Bunun nedeni nedir? Tecrübe anlamında bu maçlar sana neler kattı?


Bannikov turnuvası özel bir turnuvaydı ve bizim açımızdan gayet iyiydi ancak elit tur maçlarında rakiplerimiz daha kaliteli ve dişliydi.İyi oynamamıza rağmen kötü sonuçlar aldık.Ancak bu tip maçları daha çok oynayarak tecrübeleneceğimin farkındayım.


Kariyer planlamandan bize bahseder misin? Avrupa hayalin var mı? Avrupa'da oynamak istediğin takım?


Öncelikle gelecek sezon A takımda yer almak istiyorum ardından 2-3 yıl Bucaspor'da tecrübelenmek düşündesindeyim.Avrupa'ya gidebilmem içinse İstanbul ekiplerine transfer olup kendimi ulusal ve uluslararası turnuvalarda göstermem gerek.Esas hedefim Avrupa, hatta Liverpool.


Kendine idol edindiğin bir isim var mı? 


Steven Gerrard.


Futbola hangi mevkide başladın ve nerede en rahat oynuyorsun?


Muğlaspor'da merkez ortasahada başladım ve orada da devam ediyorum.Buca'ya ilk geldiğimde sol kanatta da denendim ancak mevkim merkez ortasaha.
Taylan ile hatıra resmimiz.


Sürpriz Golcü & Yetenek Avcıları

0 yorum:

  © Blogger template 'iNY' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP